29.07.2014 г.

Ментово-кокосов сладкиш


За всички, които обичат ментовия вкус - това е вашият сладкиш! И за всички, които не го обичат -  пак е вашия сладкиш! Ще ви стане любим ...дъхав и с много мека текстура, а  комбинацията мента-кокос му придава освежаващ и много летен вкус! На красиви мъфини или голям сладкиш, решете сами ...и да ви е сладко:)!  


Рецептата е адаптирана от тук. Променила съм някои от мерките и ви предлагам рецептата както съм я направила аз! 
Продукти:
150 гр. кисело мляко
125 мл. олио
125 мл. ментов захарен сироп
200 гр. захар
3 яйца
300 гр. брашно
50 гр. кокосови стърготини   
1 бакпулвер 
За украса:
100 гр. черен шоколад 
бучка краве масло 



Размесете брашното с бакпулвера и кокосовите стърготини. В купа счупете яйцата, добавете захарта, олиото, ментовия сироп. Ментов сироп предполагам, че ще намерите и в България в  големите вериги магазини!  Разбъркайте добре продуктите и на порции добавете брашното. 
Хомогенизирайте сместа добре. Може да си направите с тази смес и мъфини и сладкиш. Аз напълних 6 средно големи форми за мъфини, а останалата смес изсипах в застлана с хартия за печене тавичка ( 22 см.). Изпечете сладкиша в предварително загрята на 170 гр. фурна с вентилатор за около 25 мин. Наблюдавайте го и пробвайте за готовност с дървено шишче. 
Готовият сладкиш оставете да се охлади напълно. 
Разтопете на водна баня шоколада и кравето масло. Напълнете шприц и украсете по ваш вкус. 





26 коментара:

  1. Ивана, много свежо е това предложение. Не съм виждала тук ментов сироп, но си мисля с алкохолна мента дали би могло да се замести?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Весела! Не знам какво да ти кажа, предполагам, че ще стане, но сладкиша в такъв случай не може да се консумира от деца! Спомням си, че преди доста време и в Б-я имаше такива сиропи - ягодови, малинови, затова си мисля, че може да се намират все още! Потърси и късмет :)!
      Хубав ден!

      Изтриване
    2. Сладкишът е страхотен и непременно ще опитам и аз, защото обичам и мента и кокос :)
      в България също се продава ментов захарен сироп - в Метро и в Била съм виждала.

      Изтриване
    3. Аз пък съвсем случайно на морето пих такъв безалкохолен ментов сироп в едно заведение, но не се сетих да ги питам. Еос, благодаря, че сподели, явно не съм се и заглеждала, особено в Била често пазарувам.

      Изтриване
  2. Много свежо предложение, Ваня.
    Хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасни снимки и предложение, Ваня!
    Аз не съм от любителите на мента, но при вида на сладкиша бих станала.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, благодаря ти!
      Ще станеш, само опитай :)!
      Хубава сряда!

      Изтриване
  4. Ваня,да не си отворила сладкарница?От хубав по-хубав сладкиш откривам тук и този е толкова ароматен и сочен!Обичам и мента,и кокос и приветствам идеята с голяма охота!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Де да беше така със сладкарницата, Роси :)).....Ама нали го знаеш моя Роби, не може да завърши обяд или вечеря без парче сладкиш ...и аз съм все на лов за рецепти :)!
      Но този наистина стана много сполучлив!
      Прегръдка и за теб и хубава сряда!

      Изтриване
  5. Красиви снимки и наистина свежо ухаеща публикация :) Наскоро си изпих сиропа от мента, а мъжът ми недоумяваше как може да го пия това :) Ако беше пуснала по-скоро рецептата щях да го пробвам дали наистина не харесва мента :)
    Хареса ми много, Ивче! Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Снежи! Сладкишът заслужава да си купиш нов сироп, а половинката ти ще се оглежда за още едно парче :)!
      Прегръдка и спорна сряда, мила! Отивам да посетя руските ти гости!

      Изтриване
  6. Ванче, скоро ще си забранявам да стоя тук повече от минута... Само от снимките ще започна да пълнея... Ама толкова да е вкусно пак! Прекрасен сладкиш!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Недей, Гери, не ме забравяй :)! Благодаря ти, мило момиче!
      Прегръдка и от мен! Щастлива сряда ти желая!

      Изтриване
  7. Безумно вкусно изглеждат ,аморе!!! Роби се е насладил много с тези сладкиши. За ментовият сироп не знам по магазините дали ще има ,но би трябвало да може да се направи като чая със прясна мента да се свари. Ти какво ще кажеш прилеча ли на много захарен чай?
    Силно те прегръщам приятелко мила!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, аморе! Амиии, незнам, какво да кажа, пробвай, но свари чай да кажем около 200 мл., прецеди го, сложи захар около 100 гр. и вари до 125 мл. ...ама,много сложно така, бе..дано намериш такъв сироп:)!
      Голяма прегръдка от мен, приятелче:*!

      Изтриване
    2. Само да кажа, че преди 2-3 седмици в брошурата на Кауфланд имаше май такъв ментов сироп. Сладък, безалкохолен - за разреждане, мисля. Така че, Зиче, огледай се там, ако ти е близко. ;)

      Изтриване
    3. Точно такъв трябва, Гери :)! Благодаря ти, мила, а ти, Зиче тичай към ''Кауфланд''!

      Изтриване
    4. Благодаря ви момичета, като отида ще потърся да си купя и да направя тези вкусотии.

      Изтриване
  8. Свежо, ароматно и вкусно е при теб отново, Ив! Особено ме заплениха мъфинките:)

    ОтговорИзтриване
  9. Ив,това определено е моят сладкиш!!!! Да знаеш , че в най- скоро време ще цъфне и при мен! А за всички , които питат за ментовия сироп в "Метро" има.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наталка, да ти е сладко щом е за теб! Ще го чакам цъфнал и ще ми е много драго да го видя и при теб:)!
      Благодаря за информацията, знаех си аз, че не може да няма и в Б-я ама като не съм там да проверя! Понякога искам да сложа някоя рецепта, а не знам дали има такъв продукт и се отказвам!
      Прегръдка! Хубава вечер!

      Изтриване
  10. Ванче , страхотна декорация си направила!!! Направо е елексир за всяко око!!!Никога не съм опитвала комбинацията на мента с кокос и намирам идеята за чудесна!!!Прегръщам те сърдечно и ти желая незабравимо лято!

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря за рецептата получиха се супер мъфини :) Лек ден! http://samozagladni.blogspot.com/2014/08/blog-post_3.html

    ОтговорИзтриване