19.09.2013 г.

Печен лук


Може пък да ви хареса лука изпечен по този начин ! Стана невероятен на  вкус , сладък и леко хрупкав ! Опитайте за да разберете ! 


Продукти : 
 3 глави лук 
2 белтъка 
около 500 гр. сол 
риган или друга подправка по ваш вкус 
зехтин 
балсамов оцет (  тук липсва , щото беше свършил :) 


 
Слагате в белтъците щипка сол и разбивате с миксер на твърд сняг. Прибавяте останалата сол и хомогенизирате добре сместа . Изсипвате я в продълговата форма за кекс . Измивате лука и го подсушавате . Без да го белите го сложете на  разтояние един от друг във формата като го притиснете леко  към дъното . С помощта на нож или лъжица ( както ви е удобно ) покрийте главите лук да заприличат на снежни топки . 
Загрейте фурната на 200 гр. и печете 1 час . Извадете  формата , счупете с дървено чукче  кората и извадете главите лук . Почистете от люспите , разрежете ги на две половини , посолете , овкусете с подправки и тънка струйка зехтин . 

                                                                                                      Да ви е сладко :) ! 


6 коментара:

  1. Ехе, като го подкара тоя лук, Ивче, само ме удивяваш:) Много интересна и несъмнено вкусна идея!

    ОтговорИзтриване
  2. Е, така не бях виждала да се пече лук! Страхотно, то си е деликатес! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  3. Всеки ден си казвам - Я, да видя, какво вкусно нещо е сготвила Ив!
    / и почвам да преглъщам!/
    Ще бъда кратка - обичам лук! И чесън също.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Интересно предложение. Не съм опитвала печен лук. Всъщност единствено съм яла чесън и определено ми допада сладкия му вкус. Предполагам и лука ще е много вкусен.
    Поздрави и приятен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Ще ми хареса, щом е от теб, всичко ми харесва:) Забелязала съм колко бързо изчезва от тавата, когато съм поставила лук при някакво месо например, така, че със сигурност твоята идея е страхотна, още повече, че е много интересна и различна. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Така лук не съм пекла, Ив, но съм сигурна, че ще ми хареса. Интересно ми звучи и любителят на лук в мен направо ми крещи да го направя :) Скоро ще е. Поздрави и прегръдки, мила! Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване