9.11.2011 г.

Сармички на фурна

 За сърмичките ви трябват една неголяма зелка, 300 гр. прясна наденица, 4-5 с. л. ориз, червен пипер, чер пипер, сол , зехтин, зеленчуков бульон, малка глава лук, 50 гр. пармезан.
Нарежете лука на дребно и запържете леко. Прибавете наденицата (почистена от ципата и нарязана на малки парченца). Подправете с черния пипер и налейте чашка бяло вино.Когато виното се е поизпарило добавете измития ориз, нарязаната на ситно върешност на зелката , подправете с червения пипер. Налейте чашка топла вода ,захлупете и оставете на слаб огън докато ориза поеме водата и остане на мазнина.
В подсолена вряща вода сложете избраните за сърмите листа и варете около 2 мин. 
Завивате лъжица от плънката със зелево листо , редите в тавичка . Заливате сърмичките със зеленчуковия бульон и печете на 180 гр. около 30 мин. Топли поръсвате с пармезан . 





  Добър апетит  !!!

3 коментара:

  1. Ивана,в момента правя сач,но следващото ми ястие,ще бъдат твоите сърмички!Изглеждат и звучат много,много вкусно!
    Наздраве и пожелания за хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Чао Кате,радвам се че ти допаднаха моите сармички :).... да ви е сладко когато ги приготвиш:) ...Сподели за сача ...аз правих един единствен път и не бях много очарована ...може би не се спарвих добре .Ще ми е интересно да чуя твоята рецепта и начина на приготвяне:) ...Чао и лек ден :) !

    ОтговорИзтриване
  3. Обичам зелеви сърмички, приготвянето им с вино и пармезан отгоре звучи невероятно вкусно и изкусително!:-))
    Със сигурност ще ги направя по твоята рецепта!
    Хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване